15 juni 2018 - 11:35

Drinkbare rivieren?

Dat het water van rivieren van zulke kwaliteit is dat we het rechtstreeks uit de rivieren kunnen drinken is de droom van Li An Phoa. Om aandacht te vragen voor de kwaliteit van rivierwater in het algemeen, loopt zijn in twee maanden van de bron tot de monding van de Maas. Op 21 juni loopt zij Nederland binnen. Gemeentebestuurders zijn gevraagd aandacht te schenken aan de wandeling van Li An en de kwaliteit van het water van de Maas.

Li An Phoa loopt in 60 dagen in etappes langs de gehele Maas (925 km). Van de bron in Pouilly-en-Bassigny op 16 mei tot aan de monding bij het Haringvliet op 14 juli. Iedere dag wil zij met een groep kinderen de kwaliteit van het water meten in de vorm van burger onderzoek. Daarnaast is iedere inwoner en iedere organisatie uitgenodigd met haar mee te wandelen. Met zoveel mogelijk online communicatie en met evenementen wil zij laten horen en zien wat zij doet en aandacht vragen voor de kwaliteit van het rivierwater.
Meer informatie is de vinden op www.drinkablerivers.org.

Gemeenten zijn gevraagd Li An Phoa te verwelkomen in hun gemeenten op het moment dat zij langs loopt. Het is een mooi moment om op een positieve manier aandacht te vragen voor de Maas.

15 juni 2018