30 juni 2020 - 09:43

VNR actualiteiten

De ledenvergadering van de VNR vond dit jaar digitaal plaats op 25 mei. Van het Jaarverslag over 2019 is een flyer gemaakt en het bestuur is van samenstelling gewijzigd.

Ledenvergadering
In verband met de coronamaatregelen kon de Jaarvergadering van de VNR niet fysiek plaats vinden. De Ledenvergadering vond op 25 mei digitaal plaats. Op dit moment is Webex een goed alternatief voor de fysieke Ledenvergadering. De leden hebben het Jaarverslag over 2019 goedgekeurd en het bestuur décharge verleend op het financiële beleid over 2019. Ook is gesproken over de activiteiten in 2020 en de besteding van het surplus Eigen Vermogen. Hoe het inhoudelijke deel van de Jaarvergadering, energie van rivierwater, verder uitgewerkt wordt, hangt af van de mogelijkheden om fysieke bijeenkomsten te houden.

Flyer
De VNR is een veelzijdige vereniging. Een levendig én stevig bestuurlijk netwerk van bestuurders van gemeenten langs de grote rivieren. Om in het kort aan te geven wat de VNR is en doet, is een flyer gemaakt. Deze beschrijft op twee A4-tjes dat kennisuitwisseling centraal staat bij de VNR, wij een volwaardige gesprekspartner zijn in de waterwereld, welke actuele thema’s centraal staan en waar meer informatie gekregen kan worden. U leest de flyer hier.
Het staat u vrij deze te verspreiden in uw netwerk.

Wijziging bestuur
Sander Bos heeft het wethouderschap van de gemeente West Maas en Waal verruild voor de gemeente Houten. Hij treedt daarmee terug als voorzitter van de taakgroep Maas en bestuurslid VNR. Antoon Splinter is nu voorzitter van de taakgroep Maas. De Gelderse gemeenten komen met een kandidaat vicevoorzitter, tevens bestuurslid VNR.