17 januari 2023 - 12:46

VNR actualiteiten

De VNR heeft nieuwe bestuursleden, die samen met de leden aan de slag gaan met het werkplan ‘samen kansen creëren’. De volgende taakgroepvergaderingen zijn in februari en maart, waar in ieder geval het onderwerp uiterwaardenbeheer aan de orde komt. Bestuurders worden gevraagd een bijdrage te leveren aan de website van de VNR met een link naar een wateronderwerp uit de gemeenten en een stukje voor ‘aan het woord’.

Bestuur
De leden van de taakgroepen hebben in het najaar hun voorzitter en vice voorzitter benoemd. Er is nog een vacature vice voorzitter taakgroep Rijn/Waal. Het VNR bestuur bestaat uit:

Nelly Kalfs Voorzitter
Remco van de Ven Voorzitter taakgroep IJssel
Erik Faber Voorzitter taakgroep IJssel
Sjoerd Wannet Vice voorzitter taakgroep IJssel
Marij Pollux Voorzitter taakgroep Maas
Dolf Warris Vice voorzitter taakgroep Maas
Ans Mol Voorzitter taakgroep Rijn/Waal

Oproep aan bestuurders: inhoudelijke bijdrage aan website VNR
De VNR is een netwerk van bestuurders waarin kennis gedeeld wordt. Dit gebeurt in de taakgroepen, maar ook via de website. Op de pagina ‘onze leden’ staat een kaart, waarbij ieder lid met een pin is weergegeven. Door het aanklikken van de pin wordt een pagina van de betreffende gemeente geopend met informatie over een relevant rivierproject. Graag krijgen we, via info@vnrgemeenten.nl, een link toegestuurd van iedere gemeente met informatie die u als gemeente graag wil delen.

Op de pagina ‘aan het woord’ vertellen de leden van de taakgroepen wat hun ervaring is met hun rivier en wat de toegevoegde waarde is van het lidmaatschap van de VNR. Graag krijgen wij meer verhalen toe gestuurd.

Werkplan en communicatie
Het vorige bestuur heeft een concept werkplan ‘samen kansen creëren’ opgesteld, waarin samen werken aan duurzaam veilige, schone en beleefbare rivieren centraal staat. Het nieuwe bestuur gaat er mee aan de slag.

In de taakgroepen worden per riviertak prioriteiten gesteld, waar de komende vier jaar aan gewerkt wordt. Daarnaast bespreekt het bestuur hoe we met elkaar als leden nog meer kennis en kunde kunnen delen en hoe we als VNR steeds meer de natuurlijke gesprekspartner voor gemeentelijke inbreng in rivieronderwerpen zijn.

Taakgroepvergaderingen
De taakgroepen van de VNR komen bijeen op:

Taakgroep Rijn/Waal maandag 13 februari 14.00 – 16.00 uur Wijk bij Duurstede
Taakgroep IJssel donderdag 23 februari 14.00 – 16.00 uur Wijhe
Taakgroep Maas vrijdag 3 maart 10.00 – 12.00 uur

De ledenvergadering van de VNR staat gepland op vrijdag 26 mei. Programma en locatie wordt nog aan gewerkt.